Toegevoegde realiteit, beter bekend als augmented reality (AR), krijgt steeds meer invloed op ons dagelijks leven. Van internet of rechtstreeks van de computer worden gegevens, videoclips, 3D-gamesituaties en realistische simulaties aan de werkelijkheid toegevoegd. De bekendste toepassing is de informatielaag die over met de camera van de smartphone opgenomen beelden wordt gelegd. Het is een belangrijke vorm van verrijkte navigatie waarbij objecten en locaties in de omgeving snel te vinden zijn en het is bovendien beschikbaar voor iedereen met een smartphone en een geschikte app (Layar). Er zijn echter nog veel meer toepassingen, van door gebaren en spraak bestuurde games en werkprocessen tot de besturing van het slimme huis of kantoor en de industriele productielijn. Bij marketing wordt gretig gebruikgemaakt van app-vertising, quick response codes, open end games, simulaties, NFC/RFID-chips in producten en hot links in videofi lmpjes. De doelgroep beleeft het levensecht. Onderwijs en toerisme worden verrijkt met interactieve informatie, storytelling en het in simulaties zelf ervaren, proeven en beleven. Robots betreden de receptie, het slimme huis of kantoor en de gezondheidszorg. Producten verklaren en ver-kopen zichzelf met behulp van draadloze communicatie en ingebouwde chips....
Al verkrijgbaar vanaf € 38,-.
Aanbieder | Prijs | ||
---|---|---|---|
1 nummer voor € 38,- | Bestellen |
Dit boek is voor iedereen die op een praktische manier snel aan de slag wil met online video. In lessen van elk 10 minuten worden u de vele mogelijkheden van video op internet duidelijk uitgelegd. 10 minuten is alles wat u nodig hebt om te leren hoe u...