Blaadjes.nl
 

 
Afbeelding van Bubbel
 

Bubbel

Bruno Vanspauwen

Satire met een vlijmscherp randje die zich afspeelt in de wereld van reclame en media. Bruno Vanspauwen werkte dertig jaar in de reclamewereld, afwisselend als gestreste participant en geamuseerd observator. In dit boek – zijn debuut als romanschrijver – vertelt hij het verhaal van een bedrijf dat kauwgom produceert en de slabakkende verkoop wil aanzwengelen. Het schakelt daarvoor een reclamebureau in dat uitpakt met het nieuwe wonderwapen van de marketing: 360°. In een gonzend universum van ononderbroken reclame, entertainment en digitalisering wordt de kauwgombubbel opgeblazen tot hij uit elkaar dreigt te spatten. Hoofdpersonage Abel Artman is CEO van een bekend reclamebureau, Frank Lamarck is de nieuwe Vice President Marketing van de kauwgommultinational Chew Inc. Samen zetten ze alle mogelijke reclamekanalen en -technieken in om zo veel mogelijk mensen aan het kauwen te krijgen: van shockerende reclame (shockvertising) over de vermenging van reclame en journalistiek (branded content) tot reality-tv die betaald en bepaald wordt door de kauwgomfabrikant (branded entertainment). Als lezer krijg je een glimp achter de schermen van de media- en reclamewereld en een geestige inkijk in de nieuwste technieken van commerciële verleiding.

Al verkrijgbaar vanaf € 26,-.

Aanbieder Prijs  
1 nummer voor € 26,- Bestellen

Ook interessant

 
Afbeelding van Lekker
 

Lekker

Lekker beschrijft op amusante wijze de opkomst van een foodcultus waarbij eten niet meer dient om ons te voeden, maar ons te entertainen. Vier vrienden besluiten rond de eeuwwisseling om het geld dat ze in hun leven verdiend hebben, te verbrassen...

€ 22,95
Meer info

Bol Sale 2024
Bol Sale 2024