'Consumentengedrag - aanknopingspunten voor marketingstrategie' gaat over kennis, meningen, gevoelens en gedragingen van consumenten omtrent goederen en diensten aangeboden door zowel commerciële als non-profitorganisaties. Deze uitgave laat zien hoe een goed inzicht in het gedrag van consumenten leidt tot een marketingstrategie die zowel de marketingorganisatie als de consument ten goede komen. Dit boek geeft een duidelijk overzicht van de belangrijkste theorieën en begrippen op het terrein van het consumentengedrag. Met behulp van voorbeelden uit vooral de Nederlandse marktsituatie wordt getoond hoe deze begrippen toepasbaar zijn. Aandacht wordt besteed aan cognitieve en affectieve aspecten van het consumentengedrag, zoals motivatie, perceptie, attitude, wijze van beslissen en waarneembaar gedrag van de consument. Aan de orde komen tevens culturele en sociale factoren die invloed op het consumentengedrag hebben. In het laatste deel wordt het consumentengedrag direct gerelateerd aan factoren van de marketingmix. In dit deel wordt ook het consumentisme en de reactie hierop van overheid en bedrijfsleven behandeld. Elk hoofdstuk eindigt met een aantal vragen, gedeeltelijk verbonden aan een case. Bovendien is een aantal cases opgenomen waarin onderwerpen geïntegreerd aan bod komen.
Al verkrijgbaar vanaf € 14,95.
Aanbieder | Prijs | ||
---|---|---|---|
1 nummer voor € 14,95 | Bestellen |