Hoe ziet de wereld er eigenlijk in het echt uit?Met die vraag ging Daniël Rovers de afgelopen jaren met rugzak of rolkoffer op pad. Weg van de schrijftafel wilde hij de wereld aan den lijve ervaren en verder kijken dan wat televisie- en krantenbeelden dagelijks tonen. Zijn horizon is breed en de bestemming steeds exotisch, ook als de reis naar Nederland voert. Zo bezoekt hij een countrydansles in Someren-Eind, geniet hij van een kaneelparfait op de 45ste verdieping van een wolkenkrabber in Shanghai, plukt hij peren in Zeeland en reist hij per bus, trein en boot naar het Italiaanse eiland Lampedusa.Zijn reisdoelen veranderen, maar wat gelijk blijft, is de scherpe, soms enthousiaste, dan weer melancholische blik waarmee hij zijn omgeving in kaart brengt. Al observerend doet hij oorden aan waarvan hij zich niet zelden afvraagt wat hij daar in hemelsnaam te zoeken heeft. En juist daardoor stuit hij op waarheden die we alleen in de echte wereld tegenkomen - dat vrijheid van reizen een fictie is, en dat honden in Kosovo van Acda en De Munnik houden. Dat het verstikkende China geen einddoel vormt, dat oorwurmen de schorpioenen van het laagland zijn en dat je gewoon kunt kamperen op het Beursplein in Amsterdam.
Al verkrijgbaar vanaf € 10,30.
Aanbieder | Prijs | ||
---|---|---|---|
1 nummer voor € 10,30 | Bestellen |
Achttien jaar oud zijn ze, als de levens van Ricky, Ade en Bob elkaar kruisen in Nijmegen. Ze worden vrienden, maar op de landkaart van de liefde zoeken ze hun eigen weg. Ze verlangen naar de eerste keer, overwinnen hun verlegenheid, worden afgewezen,...
Hoe ziet de wereld er in het echt uit? Met die vraag ging schrijver Daniël Rovers de afgelopen jaren telkens weer op pad. In 'De zon is het probleem niet' bezoekt hij een countrydansles in Someren-Eind, geniet van een kaneelparfait op de 45ste verdieping...
Bijzonder origineel verhaal over bewegen, schroom en zelfoverwinning'Bij Rovers klopt echt alles.' De Groene Amsterdammer'Rovers beheerst de kunst van de lucide waarneming.' - De MorgenDe verteller van dit essayistische kleinood is gefascineerd door volmaakt...