De nieuwe verhalen van Lydia Davis zijn soms letterlijk oneliners. Zoals 'Bloomington', dat in zijn geheel luidt: 'Nu ik hier een tijdje ben, kan ik met een gerust hart zeggen dat ik hier nooit eerder ben geweest.' Ook kan het verhaal een nauwgezette observatie zijn, of een klaagbrief; het kan ontleend zijn aan de correspondentie van Flaubert, of zijn inspiratie vinden in een droom. Wat niet varieert in 'De taal van dingen in huis' is de kracht van het subtiel getoonzette proza. Davis is een scherp waarnemer; ze is ironisch, geestig of bijtend, maar vooral verfrissend. Ze schrijft met een verkwikkende onbevangenheid en geslepen humor over de alledaagse dingen en onthult het mysterieuze, het vervreemdende en het plezierige van het dagelijks leven.
Al verkrijgbaar vanaf € 20,-.
Aanbieder | Prijs | ||
---|---|---|---|
1 nummer voor € 20,- | Bestellen |
De kenners en liefhebbers van het korte verhaal zullen het bevestigen: Lydia Davis beheerst het genre meesterlijk. ‘Haar werk laat zien hoe de taal zelf onderhoudend kan zijn, hoe alles wat een woord zegt en ongezegd laat, de aandacht van de lezer kan...
In 'De schoonheid van weerbarstig proza' geeft Lydia Davis een uniek inkijkje in hoe schrijven van begin tot eind in zijn werk gaat. Bovendien strooit ze met schrijftips.Met ‘De schoonheid van weerbarstig proza’ reikt Lydia Davis ons de sleutel aan...
Hoe geneest een vrouw van haar obsessie voor een man? Door de verhouding die eraan ten grondslag lag te ontrafelen en er zo orde in aan te brengen. Vol frisse moed begint de naamloze vertelster van 'Het eind van het verhaal' aan haar reconstructie. Maar...