DOOD gaat uiteraard over de dood, maar is zeker geen zwartgallig en somber blad. Want DOOD gaat vooral ook over het leven. Zo reisde Katja naar Italië om in een dorp waar extreem veel honderdjarigen wonen op zoek te gaan naar het geheim van een lang leven. Ook interviewde zij de Amerikaan Eben Alexander die naar eigen zeggen in de hemel is geweest. En ze maakt kennis met een ‘cryonist’, iemand die zich wil laten invriezen om de dood te slim af te zijn. In de glossy zijn columns opgenomen van Youp van ’t Hek, Wim Daniëls en Wim Helsen. Ruud de Wild leverde een persoonlijk verhaal over muziek met een zwart randje en Joris Luyendijk onderzocht hoe het bankwezen geld als water verdient met rampen en oorlogen. Psychiater Dirk De Wachter vindt dat wij Nederlanders de dood veel te veel ontkennen en van het leven ten onrechte één groot feest maken. Hij pleit voor meer samenzijn, minder twitteren en meer omhelzen.Vier Nederlandse topkoks vertellen wat zij als laatste maaltijd nog willen eten voordat zij naar gene zijde vertrekken en kunstenares Maaike Fransen verbeeldt de vijf fasen van rouw met straatvondsten. Johnny de Mol, Thijs Römer en Leo Fijen vertellen op wat voor manier zij nu nog contact hebben met hun overleden geliefden.DOOD is bedacht door de makers van de glossy Jezus!...
Al verkrijgbaar vanaf € 4,95.
Aanbieder | Prijs | ||
---|---|---|---|
1 nummer voor € 4,95 | Bestellen |