Wie het milieu wil redden, kan proberen zijn consumptiegedrag ingrijpend te veranderen. Maar hoe doe je dat? Daniel Goleman is de eerste die een psychologische oplossing zoekt. In Groene intelligentie beschrijft hij hoe we onze mentaliteit én ons gedrag kunnen aanpakken. Maar als consument kun je het niet alleen, simpelweg omdat je je niet altijd bewust bent van de gevolgen van je koopen consumeergedrag. Waar vind ik informatie over mijn aankoop? Welk product bevat schadelijke ingrediënten? Echt veranderen, zegt Goleman, is pas mogelijk met hulp vanuit het bedrijfsleven. Bedrijven horen het publiek duidelijk te informeren over de consequenties van consumptie. Het is te laat om maar te blijven kopen zonder erbij na te denken, en daarom is groene intelligentie nu zo belangrijk.
Al verkrijgbaar vanaf € 17,50.
Aanbieder | Prijs | ||
---|---|---|---|
1 nummer voor € 17,50 | Bestellen |
Sociale intelligentie is een belangrijk boek, Daniel Goleman laat ons zien hoe we beter in onze omgeving kunnen functioneren. Net als in zijn wereldwijde bestseller Emotionele Intelligentie herdefinieert Goleman in dit boek de betekenis van intelligentie...
Er is vaak meer nodig dan een goede studie of technisch inzicht om je te profileren op de arbeidsmarkt van de toekomst. Goleman laat zien hoe emotionele intelligentie helpt en werkt in de praktijk. Nu de regels op het werk aan het veranderen zijn, worden...
Wat zijn de voor- en nadelen van een goed of slecht humeur? Hoe kun je je brein het best trainen om creatiever te worden? Welke manieren zijn er om je emoties op het werk te beheersen? Daniel Goleman, vooraanstaand psycholoog en auteur van de wereldwijde...