Motorische ontwikkeling, tanden wisselen, beginnende geletterdheid, dominantie, de kindertekening, lateralisatie, de sociaal-emotionele ontwikkeling...Op veel (vrije)scholen wordt door de kleuterleerkracht, intern begeleider en anderen met grote aandacht gekeken naar kleuters die de overgang van de kleuterklas (groep 2) naar klas 1 (groep 3) gaan maken. Dit boek beschrijft voor ouders en andere opvoeders waar scholen naar (kunnen) kijken bij kleuters tijdens het proces van het vaststellen van de leerrijpheid. Waarom scholen hiernaar kijken, hoe een leerrijpheidsprocedure er uit kan zien, welke leeftijd een kleuter 'moet hebben' en wat een kleuter moet kunnen en zijn, wil het zich in klas 1/groep 3 thuis voelen en tot een andere vorm van leren komen. Begrippen zoals visuele discriminatie, pengreep, sociaal-emotionele ontwikkeling, de kindertekening en vele andere worden toegelicht. De verwachtingen en eisen van de onderwijs inspectie voor de scholen zijn om schreven. De vraag of en hoe ouders het leerrijp worden kunnen ondersteunen, wordt bij ieder ontwikkelgebied beschreven.
Al verkrijgbaar vanaf € 16,-.
Aanbieder | Prijs | ||
---|---|---|---|
1 nummer voor € 16,- | Bestellen |
Christofoor De Vrije Kleuterklas De Christofoor De Vrije Kleuterklas is een inspirerend boek dat speciaal is ontworpen voor kleuterleerkrachten en ouders die geïnteresseerd zijn in de vrije kleuterklas. Dit boek biedt een schat aan praktische informatie,...
Gezond hechten gaat over de verbinding die het (jonge) kind aangaat met zichzelf en de wereld. Een verbinding aangaan met het eigen lichaam is de basis om als kind een relatie aan te kunnen gaan met zichzelf, de ouder(s), andere opvoeders als de peuterleidster,...
We leven in een bijzondere tijd. Weinig lijkt meer vanzelfsprekend te zijn. Ouders geven aan soms niet meer te weten of en hoe zij grenzen moeten geven aan hun kind. Adviezen 'vliegen' ouders om de oren. Eenduidigheid in deze adviezen is vaak ver te zoeken....